Ordensregler

Ordensregler på Sortedamskolen

Det er vigtigt at alle børn, unge og voksne har en god oplevelse, når de er på skolen. Vi skal i fællesskab hjælpe til, så Sortedamskolen er et rart sted at være. Sortedamskolen er et sted, hvor vi deler gode oplevelser med andre. Det er også vigtigt, at man kan dele sine bekymringer med nogen, man har tillid til kan hjælpe.

Disse ordensregler er skolens overordnede regler for både børn og voksne. Hver afdeling, årgang og klasser formulerer på denne baggrund egne regler, der er kendt af elever, forældre og personale. Vi henviser i øvrigt til skolens elevbog, der udleveres til alle elever hvert år.

· Vi møder til tiden og er forberedt til timerne.

· Jeg tager ansvar for, at både jeg selv og andre har det godt. Jeg er opmærksom på andres behov og viser hensyn.

· Jeg anerkender, at andre kan have andre meninger og behov end jeg, og giver plads til forskelligheder.

· Vi taler pænt til hinanden

· Jeg deltager aktivt i hverdagen og bidrager med det, som netop jeg kan bidrage med.

· Jeg hjælper andre, hvis de har brug for det

· Jeg tænker mig om og passer på skolen.

· Jeg respekterer skolens og klassens fælles regler og er med til at skabe bedre trivsel for alle.