Lidt om os

Sortedamskolen er en 129 år gammel traditionsrig skole, der har fokus på at være i udvikling.

Skolen er placeret på to matrikler. Der er et indskolingshus med elever fra 0.-3. klasse, som ligger i rolige omgivelser med en lukket skolegård. 200 meter længere nede af gaden ligger vores anden matrikel, der huser mellemtrin og udskoling, og som har direkte udsigt til Sortedamssøen.

Rygraden hos os er de værdier, der er formuleret i samarbejde mellem elever, forældre og medarbejdere; Tryghed, Dialog & Medbestemmelse samt høj faglighed .

Det er vigtigt for os, at eleverne føler sig trygge, trives på skolen og skaber nære og gode relationer. Det giver en god skoledag og glade elever. På Sortedamskolen er der en forventning om, at vi respekterer hinanden og giver hinanden plads til at være forskellige. Vi forventer, at alle er åbne og anerkendende overfor andre.

På Sortedamskolen har vi engagerede elever, forældre og medarbejdere. Vi tror på, at dialog & medbestemmelse styrker både den faglige og sociale udvikling. Når eleverne involverer sig aktivt, kan vi i fællesskab finde de bedste løsninger. Vi har bl.a. et velfungerende elevråd med stor indflydelse og med medbestemmelse i skolebestyrelsen.

Sortedamskolen er kendt for høj faglighed og et stort ambitionsniveau fuldt på højde med privatskolerne i området. Hos os føler eleverne, at de lærer noget – og det er vigtigt for trivslen og motivationen i skolen.