Traditioner

Traditioner på Sortedamskolen

På Sortedamskolen elsker vi vores traditioner. Traditionerne er med til at give os et utal af lærerige, sjove og hyggelige oplevelser sammen. Vi er af den overbevisning, at vi skaber glæde, fællesskab og samtidig styrker tilhørsforholdet og vi-identiteten på skolen, når vi alle samles på skolen og oplever noget i fællesskab.

Vi håber, at alle omkring Sortedamskolen - forældre, elever og personaler - vil være med til at holde liv i alle vores gode sociale og kulturelle traditioner, som vi har på skolen.

Blandt skolens mange traditioner er: Skolens fødselsdag, naturvidenskabsuge, velgørenhedsløb, forårsfest for indskolingen, gallafest for udskolingen og mellemtrinnet, juleklippeklistredag, juleturnering i fodbold, fastelavn, fælles trivsels-/legedag og skolens motionsdag.