Ferie og lukkedage

Lukkedage 2024 på

Fritidsinstitutionen ved Sortedamskolen

Fritidsinstitutionen holder følgende lukkedage i 2024:

Mandag d. 25. marts, tirsdag d. 26. marts og onsdag d. 27. marts (Påsken)

Onsdag d 5. juni (Grundlovsdag)

Mandag d. 23. december, tirsdag d. 24. december, fredag d. 27.december, mandag d. 30. december og tirsdag d 31.december (Jul/nytår)

Alle institutioner i Københavns Kommune kan afholde op til 7 lukkedage udover d. 5. juni og d. 24. december. Placeringen af lukkedagene besluttes i skolebestyrelsen og kan placeres på dage, hvor fremmødet af børn i forvejen er lavt.

Placering af lukkedage – lavt fremmøde

Der må kun afholdes lukkedage på dage med lavt fremmøde – det vil sige på dage, hvor der erfaringsmæssigt er få børn der har behov for pasning. Det kan f.eks. være mellem jul og nytår, i skolernes påskeferie eller på den indeklemte fredag efter Kristi Himmelfartsdag eller i andre ferieperioder. Alle ovenstående lukkedage er ligeledes skoleferie.

Placeringen af lukkedagene er besluttet i skolebestyrelsen november 2023.

Alternativ pasning

Har I behov for pasning, når der bliver afholdt en lukkedag (dog ikke d. 5/6 samt 24/12) vil I blive tilbudt alternativ pasning. Alternativ pasning varetager på en af fritidsinstitutionens afdelinger eller i samarbejde med nærmeste klynge/fritidsinstitutioner.

Hvis I har behov for alternativ pasning på lukkedage, skal I rette henvendelse til fritidsinstitutionens leder senest én måned i forvejen.

Dorte