Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Vi styrker udskolingen

Sådan styrker vi udskolingen på Sortedamskolen

På Sortedamskolen styrker vi udskolingen ved at afprøve intensive læringsforløb med tolærer-ordning og turboforløb, der er rettet mod de fagligt svageste elever i 8. og 9. klasse. Gennem en mere differentieret og målrettet undervisning vil vi løfte elevernes faglige niveau generelt og give dem mulighed for at opnå bedre resultater ved afgangsprøverne – og dermed øgede muligheder for at komme godt i gang med en ungdomsuddannelse.

Vi arbejder med det fælles projekt "Feedback i udskolingen", der er en indsats på tværs af skolerne i området. Denne indsats er rettet mod alle elever i 8. og 9. klasse, der i løbet af skoleåret får 3-4 feedback- og læringssamtaler med en af deres klasselærere. Samtalerne skal sikre et systematisk og helhedsorienteret arbejde med den enkelte elevs læring og trivsel.

Vi planlægger med en række A-dage (anderledes dage) i skemaet. Formålet med dagene er at arbejde tværfagligt og med fokus på præsentation og kulturteknikker på tværs af årgangen. Alle tre årgange og alle lærere i udskolingen deltager i tre dage fordelt hen over skoleåret, hvor der på skift vil være fokus på naturfag, kulturfag og sprogfag.