Nye forældre

Ny på fritidshjemmet:

Det kan det godt virke overvældende med nye børn, voksne og omgivelser for de børn, der starter på fritidshjem. Derfor er personalet opmærksomme på, at både børn og forældre har brug for større kontakt end ellers.

Vi bestræber os på den positive forældrekontakt ved at tale sammen hver dag i starten. Både om hvordan jeres barn/børns trivsel er, hvad jeres barn/børn har lavet osv., men også om "småting" som madpakker, tøj, sko, og lignende.

Det vigtigt for barnets trivsel, at personale og forældre informerer hinanden om oplevelser, der kan påvirke jeres barn/børns hverdag. Både sorger, glæder og konflikter.

Forældre er altid velkomne til at komme til personalet med spørgsmål/problemer og har forældrene, udover den daglige kontakt, brug for en uddybende samtale, arrangeres det. En sådan samtale skal dog aftales på forhånd, da den skal planlægges ift. skemaer, og personalet skal have tid til at forberede sig ordentligt, så det bliver en god samtale.

Hvis jeres barn/børn besøger fritidshjemmet før, det starter, har jeres barn/børn naturligvis fået en rundvisning sammen med forældrene. Når jeres barn/børn starter gentages denne rundvisning, og der fortælles igen om praktiske ting, regler for hvad man må og ikke må, hvem siges der goddag og farvel til, hvordan man kommer med i aktiviteter osv.

Forventninger til forældrene:

- Giv besked når jeres barn/børn holder fri i komme/gå modulet på Aula og giv gerne besked under tekstfeltet "bemærkning" hvis jeres barn/børn skal sendes hjem eller andet aktuelt. Alt dette gøres på Aula komme/gå modul på jeres Aula app eller Aula.dk
- Der skal gives besked om fravær inden 12.30 for børn omfattet af følgeordning,.
- Giv besked når
jeres barn/børn er syge. Husk at oplyse om smitsomme sygdomme.
- Sørg for, at
jeres barn/børns garderobe indeholder: sutsko, skiftetøj inkl. strømper og undertøj, regntøj og gummistøvler. Skriv navn i alt.
- Giv besked, hvis
jeres barn/børn hentes af andre end jer selv.
- Vi forventer, at
jeres barn/børn er selvhjulpne med hensyn til tøj og toiletbesøg.