Vores pædagogiske profil

Fritidsinstitutionen ved Sortedamskolen ønsker at være rammen om fællesskaber for børn, hvor de får mulighed for at etablere tætte relationer til deres medmennesker. Vi er meget bevidste om, at vi som institution har en samfundsmæssig opgave i forhold til opdragelse, udvikling og dannelse. Institutionen, familien og skolen danner med forskelligt afsæt grundlaget for børnenes udvikling, opdragelse og dannelse. Det opnår vi bedst, hvis vi har et tæt samarbejde med gensidig anerkendelse og respekt.

Vi tager som institution ansvar for et pædagogisk rum, der er kendetegnet ved oplevelser, livsglæde, engagement, interesse, tryghed og omsorg. Vi ønsker at sikre børns ret til et rum med mulighed for at eksperimentere, undersøge, afprøve og erfare via leg og læring.