Kommunikationpolitik

Sortedamskolens kommunikationspolitik

Overordnede principper
Sortedam skoles kommunikation er altid hurtig (inden 10 dage), præcis og klar.
· Enhver kommunikation til Sortedam besvares så hurtigt som muligt med kopi til alle relevante interessenter.
· Sortedams kommunikation er kendetegnet ved at gå direkte til sagens kerne i et klart og præcist sprog uden floromvundne vendinger, således at budskabet er klart.
· Sortedams kommunikation er i overenstemmelse med skolens værdigrundlag.

Intern kommunikation
Sortedam skoles interne kommunikation er præget af åbenhed.
· Den overordnede kommunikation til medarbejderne lægges ud på intranettet, så alle medarbejdere har adgang til den.
· Kommunikationen mellem ledelse, elever og medarbejdere er åben, præcis og foregår i en venlig atmosfære.
· Kommunikationen til eleverne skal lægges ud på intranettet for at vænne eleverne til at bruge mediet.

Ekstern kommunikation
· Kommunikationen til myndigheder og private foregår primært skriftligt med kopi til alle interessenter. Mundtlig kommunikation refereres i memoer, så man altid hurtigt kan ”læse op” på en sag.
· Overordnet kommunikation til forældre skal lægges ud på intranettet for at vænne forældrene til at bruge mediet.
· Skriftlig kommunikation til forældre i enkeltsager sendes med kopi til alle interessenter.
· Mundligt kommunikation med forældre refereres i memoer, så man altid hurtigt kan ”læse op” på en sag